Stichting WGDGO



In Zutphen hebben we stichting WGDGO, 
met een eigen besloten Facebook groep met heel veel leden.

Het werkt zo:
Je vraagt of je lid mag worden.
Er zijn regels waar je akkoord mee moet gaan.
Leden bieden overtollige spullen aan waar iedereen op mag inschrijven.
Vervolgens wordt er geloot. Ben je de gelukkige dan mag je het op komen halen.
Er wordt van alles aangeboden: meubels, kleding etenswaren, echt van alles!

Ik heb zelf ook wel eens mee geloot en gewonnen: 
een knuffeltje, een wasmand, twee rode stoeltjes.

Nu ben ik (in de lappenmand) maar wat aan het opruimen geslagen. 
Ik kwam een blikje met Douwe Egberts punten tegen. 

Ik maakte een 'advertentie' met deze foto en de tekst: 
'Zijn er nog mensen die de punten sparen?'
Ik weet niet hoeveel het er zijn... 


Wat schetst mijn verbazing? 
Maar liefst 182 mensen wilden meeloten!
De winnares kwam de punten ophalen en was er heel blij mee.

Even later kreeg ik een berichtje:
Het zijn in totaal 2294 punten. Heel erg bedankt.

Wat een goed idee van de mensen achter wgdgo!
En het zal ook best veel tijd kosten om dit goed te managen.
Maar het is een win-win-win-actie!

Ga maar na:
De verspilling tegen gaan, elkaar helpen, de afvalberg verkleinen 
en natuurlijk mensen met elkaar in verbinding brengen.
Mijn complimenten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten