Nog steeds die lappenmand





  Nog steeds in de lappenmand.
Het is verraderlijk met de buikpijn die ik heb. 
Nu al meer dan vier weken heb ik steeds dagenlang pijn. 
Nare pijn, met een beetje misselijkheid erbij. 
Links in mijn zij. En uitstralend naar de rest van mijn buik en rug.

Volgens de huisarts, de radioloog en de uroloog is er op echo en de ct-scan, 
het bloed- en urineonderzoek niets (meer?) aan de hand met mijn nier en urinewegen.  
 Ze houden het op - pijnlijk - gepasseerde niersteentjes. 
En een maagwandontsteking als gevolg van de pijnstillers.
Maar voor de zekerheid ben ik verwezen naar de internist. 
De afspraak staat op 15 juni. 

Hoe blij was ik dan ook dat ik deze week drie dagen bijna pijnvrij was!!
Ik dacht dat ik er door was, wilde de afspraak al afzeggen...
Maar goed dat ik dat niet gedaan heb.
Sinds vrijdag is de pijn weer terug.
Natuurlijk net voor het weekend, nu zelfs het pinksterweekend.

Het ergste vind ik de onzekerheid.
Waar komt die pijn nu vandaan?
Ik probeer er niet aan te denken, afleiding te zoeken.
Maar de pijn zelf herinnert me steeds aan mijn onrust erover.
Wat nou als ze iets over het hoofd zien? Iets ernstigs?

Tegelijkertijd merk ik dat ik extra gevoelig ben voor narigheid.
Alle mensen in oorlog of met een groot verdriet, angst en verlies.
Net weer die aanslag in Londen. Verschrikkelijk!
Hoezo klagen over een beetje buikpijn...
....en dan ben ik weer terug bij de pijn.

Nog elf dagen. 
Ik kan er bijna niet overheen kijken.



7 opmerkingen:

  1. Hoi Jacqueline, lees met veel plezier al een poos je blog. Hardstikke vervelend voor je, die buikklachten. Ik weet niet hoe oud je bent..ik weet het, onbeleefd! ^^ Maar misschien is je buikpijn een overgangsklacht? Als de dokters niets kunnen vinden... Pijn in de linkerzij is een bekend overgangsfenomeen. In ieder geval..sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anoniem, ik ben 57 en die overgang heb ik al wel grotendeels achter de rug. Ik heb wel gedacht aan een verdraaide eierstok, ooit (25 jaar of zo) heb ik ook een flinke cyste aan een van de eierstokken gehad. Maar dan hadden ze dat denk ik wel op de echo of de scan moeten hebben gezien...
    Mijn zusje heeft zo'n 4 of 5 jaar terug een enorme cyste gehad (denk maat voetbal) en ik heb het toen ook wel laten controleren. Was toen helemaal oke. Een van de twee was helemaal niet meer te vinden. Maar ik ga er zeker nog naar vragen. Het moet toch ergens vandaan komen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ieder geval hoop ik dat het snel beter met je gaat! ^^

      https://www.vrouwenovergang.nl/forum/index.php

      Verwijderen
  3. Heel vervelend is het om pijn te hebben waarvan je niet waar het vandaan komt. Je wordt er zo machteloos van.
    Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen