Nachtkastjes



Even iets opbiechten: Ik heb geen nachtkastje. Geen ruimte.
De slaapkamerdeur zwaait naar binnen open 
en ons bed staat aan mijn kant pal tegen het deurkozijn aan.
Mijn boek en telefoon leg altijd ik half onder mijn bed op de vloer.
Een keer zette ik daar ook even een volle kop thee neer.
Iemand deed argeloos de deur open: Theeballet!
Gelukkig hebben we marmoleum, dat kan je simpel dweilen...

Mijn leeslampje hangt boven mijn bed, 
net iets te hoog naar mijn zin, maar voordeel is daarvan 
dat ik - als mijn bedbodem om hoog zet - dan ook nog licht heb.

Maar ja, als je zelf geen ruimte hebt voor een nachtkastje 
zie je van de weeromstuit steeds overal hele leuke nachtkastjes!


hangende kastjes, aan de muur (leuk, een boek past op het 'huisje') of aan touw

met of zonder laatje

leunende tegen de muur of schuivende over het bed

krukjes

  of gewoon een tafeltje

  een dichte of een open kist, op wielen of niet, een boomstronk

zelf gefabriekt, gewoon voor de lol of juist heel praktisch

 of een traditioneel nachtkastje wat je overal kunt kopen...

Welke zou jij kiezen? 



1 opmerking:

  1. Wij hebben ook geen plek voor nachtkastjes omdat ons bed tussen twee kasten staat. Daarom hebben we het iets verder van de muur af gezet en gelijk aan het hoofdeind een plank gehangen. Daarop kunnen we echt alles kwijt. (Ik heb er een foto van, maar ik zie dat ik die hier niet kan plaatsen.)

    BeantwoordenVerwijderen