1 december afvalupdate!


Hoe was het ook al weer?
Mijn man Wim heeft mij uitgedaagd om dit jaar elke maand een kilo af te vallen.
Elke eerste van de maand doe ik verslag in de maandelijkse afvalupdate

Op 1 november was ik 82 min en rara, dat was ik vanmorgen ook.
Helaas niet de beoogde 80 kilo.
Toch ben ik niet ontevreden. 

Overal hoor ik hoe moeilijk het is om verloren gewicht er niet weer bij te krijgen.
Stabiliseren is misschien wel net zo moeilijk, zo niet lastiger als daadwerkelijk afvallen.
Dat wil niet zeggen dat ik mijn pogingen opgeef.
Misschien moet ik accepteren dat het af en toe wat lastiger gaat.


Wat is mijn plan?
Niet ongelukkig worden, rustig doorgaan met gezond eten.
En ik ga het sporten inzetten.

Ik heb een maandabonnement genomen op een sportschool hier vlakbij.
Daar kan ik op de apparaten fitnessen, maar er zijn ook allerlei klasjes:
Yoga, pilates, body shape, fit & vitaal, spinning enzovoort.
Die ga ik gewoon allemaal uitproberen.
En na afloop lekker in de de sauna of het Turks stoombad.
Ik hoop dat dat stimulerend en ontspannend werkt.

Op 23 december hebben wij dan nog een medische check-up. 
Hopelijk laat die ook een verbetering zien in onze gezondheid.
(Vinden jullie het ook zo inspirerend om te kijken naar het tv-serie: 'Hoe word ik 100?') 

Mijn voornemen is om elke dag van de week 
of streng te zijn met eten, liefst met een 500 calorieën dag
of naar de sportschool - en dan ook lekker bewegen -

En verder genieten van de 9 kilo die ik al verloren ben.
Dat ik al mijn leuke jurkjes en spijkerbroeken ik weer aan kan 
en dat ik weer goed kan lopen na mijn enkelbreuk vorig jaar.
En dan maar kijken waar ik uitkom op 1 januari.

Wish me luck!

Even teruglezen?



4 opmerkingen:

  1. 9 kilo kwijt is toch super goed. Je zult zien als je nu ook gaat sporten, vliegen er nog meer kilo's af. Maar geniet eerst maar van al die kilo's die eraf zijn, en trek een leuk jurkje aan, want die passen je nu weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes ! En niet te streng zijn voor jezelf
    Probeer goed en stevig te ontbijten en dan elke 2 uur eten! Alles behalve suikers
    Dan gaaf de rest vanzelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes!!! Groeten van Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt me aardig geïnspireerd! Hier helaas niet meer zo'n lieve echtgenoot, maar dan moet ik het maar uit mezelf halen... Ik ga deze week langzaam beginnen, en volgende week - na de laatste feestjes - écht.

    BeantwoordenVerwijderen