Netelige kwestie!



Ja, het blijft de gemoederen al lange tijd bezig houden: 
Hoe moet een toiletrol nu eigenlijk opgehangen worden? 
Hoe hoort het eigenlijk? Wat is de toilet-rol-etiquette?  

Ik kan me herinneren dat Oprah Winfrey er in haar tijd een hele show aan heeft gewijd.
Voor- en tegenstanders probeerden elkaar te overtuigen van hun eigen gelijk.
In de toiletten van de studio werd met verborgen camera's bekeken hoe men zich gedroeg. 
Ik kan me niet herinneren dat een bepaalde groep het pleit overtuigend beslecht heeft,
alhoewel een keurige zakenman zeker een goede reden had voor de rechter optie: 
in geval van toiletpapier met een opdruk zou die - in de linker optie - niet goed te zien zijn.
(Niet iedereen heeft toiletpapier met een opgedrukt dessin, 
en dat is maar goed ook, maar dat is een andere discussie...)

Maar... nu hebben onderzoekers ontdekt dat de manier waarop iemand 
een wc-rol aan de houder hangt alles zegt over zijn of haar persoonlijkheid!

Nieuwsgierig?


5 opmerkingen:

  1. zelf: hing ik hem op de eerste manier
    partner: hing hem op de tweede manier (maar draaide hem altijd op zijn manier toen we samen in 1 huis gingen wonen)
    Nu: staat hij bij ons in plaats van dat de toiletrol hangt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. links = de katholieke variant, rechts de protestantse!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Katholieken hangen stom genoeg de rol zo op dat de "flap" tegen de muur aanzit, Protestanten doen het zoals het hoort (:-)) met de "flap" naar buiten........ (Vraag me niet waarom, en vraag me niet of die gewoonten inmiddels ook zijn opgegaan in de oecumene / ontzuiling / ontkerkelijking, maar zo was het altijd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn sterke voorkeur gaat uit naar manier 1, en zo hang ik de rol dus altijd op. Als iemand hem per ongeluk anders hangt, verander ik dat.
    Zo hing de rol bij ons thuis ook, terwijl mijn hele familie van vaders- en moederskant, zover men kan terugzoeken, zeer protestants was/is.
    En wat mijn persoonlijkheid betreft: Ik ben wel betrouwbaar (vind ik zelf) en op zoek naar sterke relaties, maar ook heel goed in organiseren (eigenlijk een overarchiever).
    Dus...wat zegt dit...?

    BeantwoordenVerwijderen