Voel je rijk!

 

  1. Neem je elke dag bij het opstaan voor om je te concentreren op de leuke kant van geld.
  2. Als je voornemens hebt die ook met geld te maken hebben, creëer dan eerst positieve gedachten over geld en die situatie.
  3. Voorkom dat je acties onderneemt terwijl je een negatief gevoel hebt over geld.
  4. Wees blij wanneer er geld jouw kant uit komt, in wat voor vorm dan ook.
  5. Leer ontvangen.
  6. Schenk geen aandacht aan gedachten die te maken hebben met gebrek aan geld.
  7. Transformeer negatieve gedachten naar positieve gedachten over geld.
  8. Voel je rijk, ook al heb je geen geld in overvloed.
  9. Bedenk op het moment dat je denkt dat je ergens geen geld voor hebt, er geld naar je onderweg is.
  10. Zorg dat je een biljet van  50  euro in je portemonnee hebt en bedenk wat je daarmee allemaal kunt doen als je aan het winkelen bent, maar geef het niet uit. Geniet van al het moois wat je ermee kunt doen.
  11. Wees blij wanneer je iets moet betalen en zeg: 'Wat fijn dat ik dat kan betalen'.
  12. Herken de momenten waarop geld zich vanzelf aandient en bevestig dat: als je geld op straat vindt, als je een cadeautje krijgt, een opdracht uit onverwachte hoek waar je nauwelijks iets voor hebt hoeven doen, een restitutie van een gasrekening omdat je te veel betaald had.
  13. Spreek je waardering over dit soort situaties volop uit. 
  14. Zeg dagelijks tegen jezelf dat je het waard bent om in overvloed te leven.
Je creëert hiermee een basisgevoel van vertrouwen:
als je kunt vertrouwen op de gedachte dat het altijd goed komt,
sta je positief in het leven.
Dat geeft energie.
 
PS Ik moest laatst - tot mijn grote schrik - een fikse verkeersboete betalen. Dat overkomt me niet vaak. En ik had ook niet bewust door rood gereden...
Ik vertelde het mijn man, die zei: Natuurlijk is het jammer, maar gelukkig komt het geld wel goed terecht en wees blij dat we het kunnen betalen!'
Leuke man heb ik toch!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten