Een dwangmatige verzamelaar bij Oprah

 
Jaren geleden zag ik bij Oprah het portret van Sharyn Dorfman en haar man Marvin.
 
Die uitzending heeft toen een enorme indruk op mij gemaakt.
Het was nog ver voor de Nederlandse tv-programma's zoals 'Mijn leven in puin'
Ze leefden in een huis vol rommel.
Eigenlijk viel er niet meer te leven.
 
De manier waarop het opruimteam werkte aan het terugveroveren van het huis,
maar ook de respectvolle wijze waarop oorzaken werden ontrafeld was inspirerend.
 
Dat wilde ik ook!
Ik wilde naast mijn - zeer prettige - werk als binnenhuisarchitect waarmee ik
mensen help om fijner & mooier te wonen ook als opruimcoach aan de slag.
 
Ik wilde iedereen die daar ook maar behoefte aan had, 
thuis - of op het werk - helpen om ruimte te scheppen en lichter te leven.    
 
Stukjes van deze uitzending van Oprah zijn terug te kijken:
Wie op deze link: filmpje klikt ziet als eerste een video van de Dorfman kinderen
waarin ze Oprah en haar redactie om haar hulp vragen. 
 
Daaronder zijn de foto's te zien waarmee je ook een bijbehorend filmpje kunt aanklikken: 
 
Oudste zoon ziet na jaren het volgestouwde huis van zijn ouders. 
 
Het team van opruimcoach Peter Walsh gaat aan de slag! 
 
Alle spullen - uit het huis - zijn opgeslagen in een enorme hal.  

 
Sharyn ziet hoe haar opgeruimde huis er uit ziet...
 
-
 
Als laatste kun je hieronder klikken op de link  waarin te zien is hoe het nu met haar gaat...

 
Dit is een hoopvol voorbeeld voor iedereen die hiermee te maken heeft:
Er is echt wat aan te doen, er is hulp om je huis en jezelf te bevrijden van alle ballast!

 Enne, voor wie niet zo'n 'zwaar geval is, maar gewoon alleen wat beter wil leren opruimen,
heeft Binnenkant de Thuisstudie 'Opgeruimd wonen!' geschreven.
Om thuis vrijer & blijer te worden....

 

2 opmerkingen:

  1. Hai, gefeliciteerd met je 1000ste blog.
    Ik ben zeker geïnteresseerd in de filmpjes maar op m'n iPad komen er geen filmpjes te voorschijn bij aanklikken van de fotootjes, kan je dat verklaren e/o veranderen? Dag, Matia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria, probeer eens deze link en ga dan naar de filmpjes via de foto's!http://www.oprah.com/oprahshow/A-Look-Inside-the-Life-of-an-Extreme-Hoarder-Video
      Succes, Jacquelien

      Verwijderen