Binnenkant in de Genoeg

 
Het winternummer van het tijdschrift Genoeg dat deze week uitkwam,
heeft dit keer als thema: 'Werk'.
 
Hoe word het werk verdeeld?
Wat is een goede balans tussen werk en vrije tijd?
Hoe verdienen wij tegenwoordig ons inkomen bij elkaar?
Veertig jaar fulltime voor dezelfde baas werken wordt zeldzaam.
Mensen gaan vaak - vrijwillig of gedwongen - minder werken;
Maar wat is genoeg?
 
Veel mensen zijn naast hun betaalde baan mantelzorger of doen vrijwilligerswerk.
Anderen werken als zzp-er of hebben verschillende parttime banen tegelijk.
 
In dit nummer staat het huishoudboekje van mijn man Wim en mij.
Wim als parttimer in de zorg en vrijwillig bestuurslid van onze woongroep in oprichting,
ikzelf als parttime zelfstandige in mijn eigen toko met tal van bijkomende werkzaamheden.
 
Samen verdienen we niet veel geld,
maar we voelen ons rijk,
omdat we fijn werk hebben en geen geldzorgen.
 
Maar misschien denkt u er wel heel anders over?
 












 
 

2 opmerkingen:

  1. Hoi, ik ben toevallig op je site beland en het bevalt me zo goed dat ik alles aan het bekijken ben. Ik lees net dat jullie omdat jullie op dezelfde dag jarig zijn gratis entree voor de sauna krijgen. ik heb geen idee waar je woont maar misschien een tip: in Utrecht en Amsterdam kan je bij restaurant Vandaag heerlijk onbeperkt eten en drinken voor 30 euro per persoon. En daar komt ie: op je verjaardag mag je gratis :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, dat is een leuke tip! Daar ga ik zeker eens naar kijken, dankjewel, Jacquelien

      Verwijderen