Morgen gezond weer op....


Een van de opruimtips waar ik graag mee strooi, en die ik (meestal) zelf ook opvolg:
 
Ga altijd opgeruimd slapen!


 
Om elke morgen weer 'woongelukkig' te beginnen
in een frisse, opgeruimde woonkamer
ruim ik die gewoon even op voor ik ga slapen.
 

 
Ook al dommel ik - later op de avond - in bij de praatprogramma's op de televisie,
voor ik echt naar boven ga werk ik nog even het volgende lijstje af.
 
verwarming op de nachtstand zetten
gebruikt servies en glaswerk naar de keuken brengen
eetkamerstoelen aanschuiven
het gebruikte dekentje op de bank netjes opvouwen
kussens op de bank even opschudden
handwerk waar ik mee bezig ben in de daar voor bestemde mand leggen
gelezen tijdschriften en kranten bij het 'oud papier'
afstandsbedieningen leggen waar ze horen
alles wat op de tafel hoort: 'recht leggen!', wat er niet hoort: 'opruimen!'
bovenraampje open zetten
met goedkeurende blik alles even nalopen
lichten uit

en dan natuurlijk nog:
 
douchen, tanden poetsen, kopje thee mee naar boven, nog even lezen, slapen... 





Ik doe elke morgen weer blij de deur van onze woonkamer open,
zo bezorg ik mijzelf met deze kleine, simpele moeite een groot plezier...

Ook eens proberen?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten