Green Evelien

 
Gisteren was Green Evelien in Zutphen.
Ze gaf er een lezing voor Denkstof.
En ik mocht daar bij zijn.
 
Onderstaande foto was voor mij de essentie van haar verhaal.
 

Ik verbaas mij soms
over mensen die lange werkdagen moeten maken
om geld te verdienen om de auto en de kinderopvang te betalen
die ze nodig hebben om überhaupt te kunnen werken...
 
Niet dat werken zelf niet waardevol is,
ik werk zelf ook graag en met plezier,
maar ik houd liefst ook tijd en energie vrij
om dingen te doen waar ik geen geld mee hoef te verdienen.

Voor anderen lag de nadruk wellicht op andere onderwerpen:
Evelien woont met haar gezin in de Ardennen en leeft uit vrije wil heel sober.
Ze gebruikt nog minder dan een tiende van wat gebruikelijk is aan water en elektra.
Dat doet ze door niet te douchen of haar huis niet warmer te stoken dan 16 graden. 
 
Eerlijk gezegd gaat mij dat persoonlijk iets te ver,
- vooral mijn warme douche zou ik niet graag overslaan - 
maar haar enthousiasme voor een leven zonder overbodige verspilling
is erg aanstekelijk en inspirerend.
 
Ik vind het zelf ook heel leuk om ,
mijn creatieve vermogens aan te spreken om
- liefst samen met anderen - 
van niets iets (leuks) te maken.
En is ben heel erg voor het delen / ruilen / lenen 
van kennis, auto's, spullen.
 
mijn motto:
gedeelde smart is halve smart
gedeelde vreugd is dubbele vreugd 

Het fijne van Green Evelien is dat ze vooral leeft zoals zij het zelf leuk vindt,
dat ze anderen graag inspireert, maar niet moraliseert en
 dat ze een nuchter, praktisch, met beide voeten op de grond staand, mooi mens is,
die anderen aan het denken zet over wat voor hen nu waardevol is!
 
Voor meer info:
https://www.facebook.com/Denkstof

PS
Green Evelien heeft bovenstaande tekst weer op haar blog geplaatst!

http://www.bespaarenergie.com/7Rondleiding.php#lezing

 

2 opmerkingen:

  1. Hebben jullie ook deze video gezien over Green Evelien? Deze laat goed zien hoe zij de dingen aanpakt en is ontzettend inspirerend:
    http://www.artyfartyfarm.com/?page=vrijheid-door-ecologisch-te-leven-green-evelien

    BeantwoordenVerwijderen